maanantai 30. marraskuuta 2015

Joululomaa odotellessa..

Mikä siinä on että aina aamuisin kun istun bussissa matkalla töihin, sitä olis näitä blogi-ideoita vaikka muille jakaa? Ja just silloin sitä haluaisin kirjoittaa ne kaikki tänne saman tien. Tietenkin kalenterini on sitten täynnä erilaisia pieniä raapusteluja  "idea" ... "toinen" ... "kolmas" ...
Kun sitten illalla tulen kotiin, en ota enää tolkkua niistä.

"Mitähän tuokin oli..?"  "..Ööö..?"  "Oli tälläkin varmaan joku tarkoitus...ehkä?"



Mutta tänään mulla on melko selvä visio siitä mitä aion jakaa kanssasi. JOULUINTONI! 



Sain juuri tietää viime viikolla että jään reilun kahden viikon "pakkolomalle" töistä (projektini menee tauolle ja minä siinä samalla - EI HAITTAA!! :D) ja siitäkös minä riemastuin! Ensinnäkin aion tänä vuonna ottaa tästä lomasta kaiken irti omaa aikaani ajatellen. Huomasin että meidän kylän kirjastossa on otettu käyttöön omatoimi-aika eli tarkoittaa että sinne voi tiettyinä aikoina mennä itsekseen, sisään pääsee pin-koodilla ja kirjastokortilla eikä siellä ole esim. henkilökuntaa lainkaan silloin. Mun on ehdottomasti haettava tuo omatoimi-oikeus itselleni - olis ihan mahtavaa päästä kirjastoon ilman että siellä on kauhea hälinä ja sata muuta asiakasta. Tää on niin hyvä juttu!



Tämmöinen kun olis kotonakin..

Toiseksi, yritän olla ahkera tänä vuonna ja leipoa itse meille riisipiirakat jouluksi. Kyllä, tiedän että monet teistä tekee näin joka vuosi mutta minä olen leiponut karjalanpiirakoita viimeksi yläasteella.. Luulenpa että pyydän myös anoppi-kokelaan tänne, se on vaihtelua hänellekin. Tai itse asiassa Isäntä oli puhunut hänelle jo ja anoppi taisi riemastua niin ettei meinaa housuissaan pysyä :)

Pyrin myös tekemään jokusen postauksen ainakin viimeistelyä vaille valmiiksi. Ja ehkä mä viimeistään joululomalla jaksan tapella laittaa puhelimen ja kohta-irtisanoutuvan-pädin kuntoon. Tällä hetkellä käytän kuvituskuvia täältä ja täältä.
Pahoittelen, mutta kyllä tämä taas tästä.



Olen myös erittäin iloinen saadessani kertoa että tänä vuonna saamme viettää jouluaattoa kotona. Yleensä olemme joka toinen vuosi aattona minun isäni luona ja joka toinen vuosi Isännän vanhempien kotona juhlimassa joulua. Tänä vuonna saamme mieheni vanhemmat tänne meille. <3 Lisäksi Isännän toinen sisko tulee kissoineen ja miehen poikakin on meillä. Eli meitä on kohtuullinen joukko. Mutta minua se ei haittaa, päinvastoin! Olen niin onnellinen kun saadaan juhlistaa joulua isolla porukalla.

Toisaalta olen hiukan huolestunut joulun rahatilanteesta.. Olen nimittäin varma että joulua varten ei jää kovinkaan kummoisia rahoja. Onneksi osaa jonkin verran tehdä yhtä ja toista joten taitaa olla niin että ne joille keksin jotain, saavat omatekoiset lahjat. Lapsille on varmaankin ostettava jotain pientä - lähinnä koska en osaa tehdä legoja.. Ruokien suhteen olen myös ajatellut tänä vuonna ohittaa nuo kalleimmat herkkuni - vaikka toisaalta olen aina itse ollut sitä mieltä että jouluna pitää pöydässä olla kaikkea mitä kukakin tahtoo, mutta kyllä jostain on luovuttava. Mäti ja smetana sekä lohiterriini saavat väistyä joulupöydästä tänä vuonna. Ehkä keksin jotain halvempaa tilalle ;) Ideoita otetaan vastaan.

Lopuksi jaan kanssanne yhden kauneimmista suosikki-joululauluistani.



                                 Stay Tuned Honey
                                          Cee

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti