keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Joulupukin konttiin

Nyt - kuten eilen tuli luvattua - kerron mitä sinne joulupukin konttiin oikein tipahti.

Siskolleni tein Cernit-massasta istutustikkuja tai taimitikkuja, en ole varma mikä noiden oikea nimi on. Niihin idea löytyi Pinterestistä kuten sanoin jo joulukuussa ja olen oikeasti tavattoman iloinen että keksin näiden idean sieltä.

                

Löysin nämä kaksi Cernit-massapakettia fimolaatikkoni kätköistä ja koska näitä ei ymmärtääkseni voi käyttää yhdessä Fimon kanssa, käytin vain näitä kahta väriä.
Ne olivat seisseet jemmassaan jokusen vuoden ja olivat aika kohmeessa joten niiden pehmittämiseen meni aika paljon aikaa ja voimaa (jouduin pyytämään Isännänkin apuun).



Sain kuitenkin ne pehmiämään ja kaulin niistä melko paksuja kaitaleita joihin painoin ensin kirjainleimasimilla tekstit...

Nämä olivat löytö Tigeristä aikanaan


..Ja sen jälkeen leikkasin niistä haluamani muotoisia tikkuja.

Persilja
Nuo pilkkukuviot tuolla tikun alaosassa on tehty rikkinäisellä mustekynällä. Loistava työkalu :)

Tikkumassasta jäi pienet nököt ylimääräistä, jotka sitten käytin kahteen magneettiin kun eivät enää riittäneet muuhun..


Sellaiset lahjat meni siskon pakettiin. Siskon vanhemmille likoille tein molemmille meikkipussit.



Unohdin lisätä tähän alempaan satsiin sen että ompelin päällikankaaseen kätköistä löytyneen hihamerkin, joka minusta sopi siihen kun nenä päähän. No se näkyy kyllä viimeisessä kuvassa..



Vetskarin huolittelun tein vain toiseen - tyhmä kun olen.


Ja koska loput työvaiheet tästä eteenpäin on hankalaa kuvata järkevästi, skipataan ne ja hypätään suoraan lopputuloksiin. Olen iloinen että nämä onnistui näin hyvin. Tuo valkoinen oli niin söpö että olin vähällä pitää sen itse :D Ja tuo keltaruskea kangas - en osaa sanoa mikä siinä viehättää minua mutta se oli silti just sopiva tähän.


Pink Pink Pink
Nämä ihanan pinkit korvikset menivät tuon keltaisen meikkipussin omistajalle myös.

Veeruska
Ja nämä ihanat meinasivat myös jäädä minulle itselleni :D Onneksi sain pääni käännettyä viime hetkellä ja laitoin ne pakettiin Isännän serkun vaimolle, joka tykkäsi niistä ihan mielettömästi.
Näiden lisäksi tein hänelle kankaisen kirjamerkin joka myös meni heti käyttöön sikäli kun ymmärsin.

Pikkujäpän taideteos
Ja toinenkin.
Nämä tyynyliinat tehtiin vasta joulun jälkeen mieheni vanhemmille ja olivat todella mieluinen lahja. Minä ompelin tyynyliinat ja pikkukundi sai painaa kädenjälkensä niihin sekä tehdä omaa taidetta niiden toiselle puolelle. Valitettavasti en kuvannut tausta koska sinne hän myös kirjoitti nimensä..
Ensi jouluksi täytyy tehdä vielä kolmas vastaavanlainen Isännän sisarelle Smurffille joka muuttui kateudesta vihreäksi kun ei saanut myös tyynyliinaa. Lupasin että ensi jouluna sitten ;)

Lähimmät työkaverini Tupsu ja Turo saivat omat kirjamerkit, Tupsu sai myös tuon joulutähden josta jo kerroinkin sekä korvikset. Turo sai merkin lisäksi kotitekoisen miniskidin ompelurasian (olenkin unohtanut kysyä mitä hän tykkäsi lahjoistaan). Ja koska olen juustopää, unohdin kuvata kaikki nämä lahjat. :( Etenkin tuosta ompelurasiasta olen ylpeä, siitä tuli hienompi kokonaisuus kuin olin ajatellut.
Yksi kirjamerkki meni myös Sonkajärvelle ihanalle kummitytölleni joka oli kuulemma oikein toivonut sellaista itselleen (oli monesti kadehtinut äitinsä merkkiä joka on myös minun käsialaani) ja joulun jälkeen ystäväni kertoi että kummityttö oli huokaissut ilosta "on se hyvä että joulupukki on olemassa, muuten minulla ei olisi tätä omaa kirjamerkkiä." Minä kikattelin tälle :D

Jospa tämä jumalaton joululahjapäivitys päättyisi nyt tähän. Seuraavalla kerralla taas lisää
kuulumisia ja askarteluja. :)

                            Stay Tuned Honey
                                    Cee

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti